28/4

Hellu!
Idag mår jag mycket bättre, nästan inte ont alls i halsen :) Var iväg till skolan imorse och träffade Elin för handledarmöte med Linda. Pluggar ju psykologi på högskola och nu ska vi börja på b-uppsatsen, intressant hur det kommer gå...
Har i vilket fall hällt i mig kopiösa mängder kaffe för sov typ inget inatt. Känner mig som El speedo på extacy haha! Men det behövdes för ligger efter och behöver göra två stoora inlämningar idag. Jippi...

Anyhow!
Igår blev det en låååång dag i stallet! Ladis skulle ju vaccineras mitt på dagen och ville hinna rida ordentligt innan dess! Så blev faktiskt paddocken igen, brukar vanligtvis ALDRIG rida där två dagar i rad! Främst för leder och ben, men även för att hon blir så uttråkad av det mer än en dag inemellan liksom. Men man kan väl säga att det gick ganska bajs, haha. Kände redan när jag skrittade fram runt terrängbanan att hon hade en "dålig Ladis-dag". Detta innebär ungefär:

*Vara rädd för precis allting-nerverna utanpå-hoppa till sju mil åt sidan för stenar som har legat på samma ställe i flera år-leta spöken & monster i varje hörne* osv osv.

Haha ni fattar! Så blev ännu trippigare och spändare än vanligtvis, hon har ju redan innan ett ganska kort steg lillan :)
Men är faktiskt nöjd med mig själv, blev inte alls speciellt irriterad eller frustrerad! Det är ju min största brist som ryttare tyvärr... Blev mest fyrkantspåret med sidoförflyttningar, öppnor, slutor och volter. Just för att hon skulle få ha något att tänka på hela tiden. Bar sig själv riktigt bra emellanåt, men som sagt steget var väl inte det mest vägvinnande haha...

Efter detta blev det till att göra iordning hösäckarna till lösdrift 1, kolla vattnet där och mocka bort lite bajs på plattan. Det ingår när man har kvällen för några av hästarna. Ska längre fram skriva om hur det fungerar i vårat stall, vilka som står där osv :)
Tävlingstravarnas ägare är bortresta dessutom och igår hade jag ansvaret för dessa. Så blev mockning och göra iordning deras foder och hö. Då kändes det väldigt skönt att ens egen går ute ;) Sedan kom ju veterinären och sprutade Ladis mot influensa och botulism. Och det tkr hon inte jättemycket om, sötan. Inte efter den gången hon hade kvarka och var så sjuk att hon behövde penecillin-kurer tre gånger :(

Gud vilket babbel det blev, men så är det när man inte uppdaterar bättre ;)
Nu blir det som sagt plugg och sedan en liten skrittur i skogen efter sprutorna igår. Men ska även skriva ett åsiktsinlägg till er :)

Ha det bäst tills dess!



Snyggaste stallet, lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0