10/5

Dagens problem, vad ska jag starta för klass nästa helg? Det finns ju alltid saker man är bättre på och saker man är sämre på:
I LC:1 skulle det vara övergångarna skritt-trav över medellinjen. Ladis blir gärna lite trippig just där.
I LB:1 skulle det vara mellangaloppen snett igenom, där hon inte är tillräckligt stark när man ska sätta tillbaka till arbetsgalopp och sedan trav. Då blir det lätt stressigt efter det momentet.
I LA:1 skulle det vara samma sak med mellangaloppen. Kanske även att volterna är för små för oss än så länge.

Så vad skulle vi vara bra på?
I LC:1 hade nog det mesta i övrigt gått ganska bra. Förutom att jag gärna slappar till när det inte är några "större svårigheter" liksom.
I LB:1 hade vi nog fått ett ganska trevligt flow i främst den första travdelen. Även den ökade skritten hade vi nog satt ganska fint.
I LA:1 hade skänkelvikningarna i början gjort att både jag och Ladis skärpt till oss och förhoppningsvis behåll skärpan. Även den förvända galoppen hade nog funkat fint!

Förstår ni problemet haha? Alltså att det finns både för- och nackdelar med alla programmen. Men det lutar såklart åt LC:1 och LB:1 såhär vid vår första start ;) Men om det blir en bra Ladis-dag hade LA:1 kunnat sitta som en riktig smäck! Just eftersom det är lite svårare, att vi behöver tänka till ordenligt.
Skriver såklart när jag bestämt mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0