3/5

Sitter hemma hos Rick. Blev ingen skola för min del idag, mår alldeles för dåligt :(

Igår så satte jag på sadeln i varje fall (dum som jag är) och tänkte galoppträna på travbanan. Men då började tävlingstravarna köras där precis när jag skulle börja så det sket sig. Men red istället bort till terrängbanan och tränade där. Blir ju inte lika långa galoppsträckor då eftersom jag inte vill galoppera nerför för hennes framben. Men uppför blev det desto mer galopp :) Och däremellan lite skritt och trav med skänkelvikningar och slutor. Gick ganska bra, men hon var väldigt pigg som vanligt och tittade till för det mesta haha :)

Varför det var dumt att sätta på sadeln var för att det gjorde så inih*lvete ont i inflammationen eller vad det nu är. Så spände mig själv pga det, och det påverkade såklart Ladis också.
Idag är inflammationen värre än den varit tidigare, antagligen pga att jag red igår.. Så "hemskt nog" måste jag antagligen strunta i att rida idag! Känns inte alls bra såhär inför tävlingar och grejer. Åh, så typiskt!!
Funderar på om jag skulle ta och tömköra istället. Vi kom igång ganska bra med det en period precis innan Ladis blev så skadad, och då gick det rätt bra! Egentligen kan jag inget alls om det, men vi hjälps åt så får det bli som det blir :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0