Ajaj

Tror ni inte att jag envisades och red idag iaf, ajabaja Malin!! Gjorde såklart asont. Men skitsamma, ska ringa vårdcentralen imorgon eftersom det blir inte bättre :)

I vilket fall såg vi nog riktigt roliga ut idag, jag & Gladis! Själv hade jag långkalsonger + mjukisbyxor för att det skulle vara snällt mot inflammationen. Ladis hängde jag på dubbla schabrak och två paddar haha! Hjälpte ju inte speciellt mycket iaf som sagt :)
Tänkte att vi skulle strunta i paddocken idag eftersom den trots allt är ganska tung. Så körde faktiskt ett rejält skrittpass i den ena fyrkantshagen framför stallet, där underlaget är som stampad jord istället.
Ladis gick jättefint, vi ska ju börja vänja oss vid det nya bettet. Blev som sagt bara skritt med öppnor, slutor, skänkelvikningar, åttor med slutor, ryggningar osv osv. Lite allt möjligt lösgörande och stärkande helt enkelt. Och det märktes att hon tyckte det var ganska jobbigt, men hon kämpade på bra. Sötan <3 det var såpass kul att jag inte märkte att vi tillslut hållt på i en timme!

Så då slutade jag och strechtade Ladis lite :) Känns extra viktigt att hon inte ska gå och stelna till, hon blir ju trots allt snart 19!? Kan inte riktigt fatta det själv...

Imorgon ska jag ta tag i tömkörningen! Vi behöver ju jobba på rakriktningen och när man tömkör har man ju bättre koll på hur hästen spårar osv :)


I denna hagen red vi. Fast nu är den mycket "fastare"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0