Hemma igen

Jisses, håller stormen Gudruns kusin på att komma hit eller? Jisses som det blåser.
Blev som sagt en tur i skogen idag, med klättring i ett par gräsbackar. Det gick jättefint, och jag vet att jag skriver det typ varje dag men JÄKLAR vad Ladis är pigg och framåt nu förtiden! Hur härligt som helst. Dock var ju nerverna utanpå också, så det blev ett par härliga tvärnitningar/kast åt sidorna när vi galopperade! Kändes som om hela min rygg trycktes samman ett par gånger haha. Men det är det värt sålänge hästen är glad!

Speciellt söt var hon när vi tog en liten stig i skogen som vi inte ridit på sen innan vintern. Vi kom till ett ställe som var väldigt trångt och där två ganska små björkar hade böjt sig över stigen, så då stannade jag och funderade på hur tusan vi skulle kunna vända tillbaka. Då blev Ladis trött på mig och körde ner huvudet och gick bara rätt igenom allt. Haha så söter.

Man brukar ju säga att om man rider vilse så hittar hästen hem. Det där vågar inte jag lita på, iaf inte med Lillan! Nog hittar hon säkert hem, men rider vi någonstans och det finns en väg hon inte gått på så spetsar hon öronen "Åh, matte här har vi inte gått, det måste vi undersöka!".

Blev väldigt mkt Ladisprat nu, men i vilket fall red jag ca 1h 15 min. Det hade nästan behövts mer så pigg som hon var! Efter det spolade jag benen i kallt vatten, då hon halkade till ganska rejält med benet hon skadat tidigare. Tänkte skriva ett inlägg om allt det med skadan för det var en riktig cirkus.
Nu ska jag i vilket fall fixa den där jäkla sladden så jag kan lägga över alla bilder jag tagit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0