Ridning

Testade ju att rida med Ankis dressyrsadel igår. Blev inte alls speciellt imponerad, så den passade mig väl inte så bra. Hon har väldigt stora och hårda knästöd, så givetvis drog jag i knäna där hela tiden. Vilket skav det blev till slut! Visst, är ju säkert för att jag inte är van. Men SÅ obekvämt ska det väl ändå inte vara? Men man satt ju på ett helt annat sätt såklart, så efter typ fyra varv i paddocken var ju benen döda haha! *Hej jag heter Malin och har typ alltid ridit i hoppsadel* Jotack, det märktes :P

Ladis verkade inte riktigt tycka om den heller, för hon blev väldigt tillbakadragen. Så ingen mer ridning med just DEN sadeln, men givetvis ska vi skaffa dressyrsadel! Som man inte får skavsår på knäna av ;)

Och för er som undrar; Ja, jag längde lädren ordentligt så det hade inte med det att göra. Var nog kombinationen allmänt hård sadel/ryttare som är van att kunna flaxa runt lite med knäna vid dressyr i sin kära hoppsadel ;)


SÅ bra ska jag bli!
"Sikta mot stjärnorna så når du trädtopparna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0