(skulle också publicerats igår eftermiddag, men blogg.se krånglade)

Man brukar ju ha bättre och sämre dagar när man rider, vissa dagar går det som en dans och vissa dagar är det totalt katastrof.

Idag var en dans-dag, och jag har fortfarande sockerdricka i blodådrorna känns det som!

I en vecka har Ladis knappt gått något alls, och igår blev det för första gången en längre tur. Mamma började med att rida fram henne runt terrängbanan innan jag körde lite skrittdressyr i hagen framför stallet, för att sedan avsluta med ett varv till på terrängbanan.
Jag tror att det gick bra idag tack vare Ladis själv saknat våra hårdare pass, samt mängder av framskrittning!

Vi började att rida fram med tre andra hästar i stallet. En sväng i skogen blev det, ca 30 minuters skritt med andra ord. Sedan red jag och en till upp till paddocken för att dressyra oss lite. Och jesus vad fin hon var! Slutade efter max en kvart :') Visst, hon var lite trippig och tittig som vanligt i början, men hon kändes ändå riktigt positiv. Så sjukt härligt så det är inte sant! Körde igenom några moment i både LC:1, LB:1 och LA:1. Hon bar sig själv riktigt bra med en jämn och fin, men ändå energisk takt. Hjälp, vet inte riktigt hur jag ska skriva för att kunna förklara! Känns bra inför helgen, men innan dess blir det säkerligen något bakslag. Då får man tänka tillbaka på idag, och hur jag red. "lugnt och fint-rid med sätet-släpp ner knäna-händerna mot hästen" brukar det memoreras i mitt huvud dom dagarna det slutar bra haha!

Slutade som sagt efter en kvart kanske, det finns ingen mening med att harva runt när hästen redan är positiv och gör sitt bästa. Visst, det kanske inte alltid ser så bra ut som man önskar, men huvudsaken är känslan och teamworket fungerar och känns harmoniskt. Efter det lilla passet skrittade jag av samma sväng på grusvägen och i skogen. Hade nämligen tappat min mobil, så fick leta upp den! Det blev varken liniment eller vattenspolning på benen så mycket som vi skrittade haha! Ååh, hon var så underbar.
Så glad och nöjd :'D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0